دوربین مداربسته تشخیص ماسک

دوربین تشخیص ماسک

دوربین مداربسته تشخیص ماسک

دوربین مداربسته تشخیص ماسک داهوا و هایک ویژن

دوربین مداربسته تشخیص ماسک در فروشگاه ها ، مراکز پرتردد ، ایستگاه های قطار ، مترو ، سالن فرودگاه

دوربین مداربسته تشخیص ماسک داهوا و هایک ویژن

همانطور که در مقالات پیشین به آن اشاره کردیم، دوربین های مداربسته دارای کاربردهای بسیاری در زندگی روزمره ی ما هستند که عبارتند از : کنترل ترافیک و نظم خیابان ها و بزرگراه ها، کنترل کیفیت و کمیت محصولات خطوط تولید، کنترل دمای محیط های نظامی و صنعتی، کنترل دمای بدن افراد به منظور کنترل بیماری کوید-۱۹ و … . شرکت های بزرگ نظارت تصویر از جمله داهوا و هایک ویژن، با ارائه ی دوربین مداربسته تشخیص ماسک خود، گام بزرگی در شناسایی افرادی که دارای ماسک هستند در راستای کمک به کنترل این بیماری برداشته اند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین جلوگیری از شیوع بیش از حد آن، دولت ها در سراسر دنیا اعلام کرده‌ اند که استفاده از ماسک در مغازه ‌ها، سوپرمارکت ‌ها، مراکز خرید، بانک ‌ها، دفاتر پست، محیط های عمومی، ادارات، قطار، ایستگاه ‌های اتوبوس و فرودگاه‌ ها و سایر محیط های عمومی اجباری است و کسانی که از این مقررات جدید را پیروی نمی کنند، مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.

با وجود شرایط جدید و همچنین اعمال محدودیت ها، کمپانی های بزرگ که در زمینه سیستم های نظارت تصویری فعالیت می کنند، راهکارهایی برای نظارت بر این محدودیت ها اعمال کرده اند که در این مقاله قصد داریم شما را با این راهکارها و دوربین مداربسته تشخیص ماسک داهوا و هایک ویژن آشنا کنیم.

دوربین مداربسته تشخیص ماسک هایک ویژن

کمپانی هایک ویژن، پیشرو در صنعت نظارتی تصویری، راهکار جدید خود با نام “راهکار تشخیص ماسک” را ایجاد نموده که می تواند وضعیت پوشش فرد با ماسک و بدون ماسک را تشخیص دهد. این راهکار پیشرفته، می تواند دمای صورت انسان را نیز نمایش دهد.

چرا از دوربین مداربسته تشخیص ماسک هایک ویژن استفاده کنیم ؟

  • مقرون به صرفه : این راهکار، مقرون به صرفه است چرا شما تنها نیاز یک دوربین و NVR/DSS می باشید.
  • دقت بالا : این دوربین مداربسته تشخیص ماسک هایک ویژن، دارای دقت ۹۵% می باشد که می تواند نقش زیادی را در کنترل بیماری کرونا داشته باشد و افرادی که از این قانون پیروی نکردند را شناسایی کند.
  • امکان ارسال هشدار سریع : این سری دوربین مداربسته تشخیص ماسک ، می تواند در صورت تشخیص فردی که ماسک ندارد، هشدارهای صوتی را در کم ترین زمان ممکن ارسال کند.
  • افزایش ایمنی : این دوربین، با اعلان به موقع در خصوص رعایت پروتکل بهداشتی ماسک، خطر ابتلای کارکنان و ارباب رجوع به بیماری را کاهش می دهد.

مزیت دوربین مداربسته تشخیص ماسک AcuSence

  • این دوربین به صورت ایده آل عمل می کند و مناسب نصب در محیطی بدون محیط جا می باشد چرا با طراحی در ابعاد مناسب، می تواند به راحتی در مکان های کوچک نصب شود.
  • به هنگام تشخیص فرد بدون ماسک، هشدار صوتی وآلارم به صورت بی وقفه و هم زمان پخش می شود، این اقدام موجب می شود تا متصدیان متوجه حضور این افراد در محیط مورد نظر شوند و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، از ورود شخص به داخل محیط ممانعت کنند.
  • در این سری دوربین، امکان صرفه جویی در هزینه ها و زمان را برای افراد فراهم می آورند.

محصولات موردنیاز برای استفاده از این راهکار به شرح زیر است:

  • دوربین مداربسته سری AcuSense
  • دستگاه NVR سری I (اختیاری)
  • برنامه HikCentral  (اختیاری)

دوربین تشخیص ماسک

راهکار تشخیص ماسک با دوربین مداربسته معمولی

این راهکار، برای محیط هایی ایده آل  است که قبلا توسط دوربین های مداربسته معمولی تجهیز شده اند و امکان خرید مجدد دوربین یا اعمال تغییرات وجود ندارد. این راهکار نیازمند تجهیزات زیر می باشد :

  • دوربین نرمال (معمولی)
  • NVR سری DeepinMind
  • برنامه  HikCentral  (اختیاری)

این راهکار امکان جست و جو و گزارش گیری در پایگاه داده بر اساس تشخیص ماسک را برای کاربران فراهم می آورد و کاربران می تواند با جست و جو در دسته بندی ” عدم استفاده از ماسک ” یا ” استفاده از ماسک ” به جست و جوی چهره های افراد در این وضعیت ها بپرداز.در این راهکا  همچنین، امکان اعلام و نمایش اخطار در تشخیص دمای غیرطبیعی یا چهره ی بدون ماسک (قرمز = دمای بالا ؛ زرد = بدون ماسک ، سبز = ماسک شناسایی شده ، دمای ایمن) وجود دارد.

چگونگی تشخیص چهره و ماسک افراد با دوربین

راهکار تشخیص ماسک با ترمینال MineMoe

این راهکار به منظور کنترل تردد ورودی و خروجی های ورودی های ادارات، محیط های پرتردد مورد استفاده قرار می گیرد و از ورود افرادی که ماسک ندارند و یا حتی ماسک دارند اما تب دارند، ممانعت به عمل می آورد چرا که می تواند اندازه گیری دمای بدن ( از طریق  صورت ) و  عملیات تشخیص ماسک را همزمان انجام دهد.

محصولات مورد نیاز برای استفاده از این راهکار به شرح زیر است :

  • ترمینال MinMoe
  • برنامه HikCentral (اختیاری)

دوربین مداربسته تشخیص ماسک

راهکار دوربین مداربسته تشخیص ماسک و اندازه گیری دما

این راهکار، مناسب ورودی های اصلی به منظور اندازه گیری و نمایش دما ( از طریق صورت ) و همچنین شناسایی ماسک صورت مورد استفاده قرار می گیرد. و امکاناتی چون جست و جو و گزارش گیری بر اساس دمای بالای افراد، وضعیت ماسک و چهره را فراهم می سازد.

محصولات مورد نیاز برای استفاده از این راهکار به شرح زیر است:

  • دوربین تشخیص و اندازه گیری دما
  • NVR سری DeepinMind
  • برنامه HikCentral  (اختیاری)

دوربین تشخیص ماسک کرونا

راهکار دوربین مداربسته تشخیص ماسک داهوا

کمپانی داهو، برای ایجاد راه‌ حل تشخیص چهره با ماسک صورت، دوربین مداربسته ای را طراحی و عرضه کردده است که به طور خودکار می تواند نشخیص دهد که آیا فردی که در این لحظه وارد محیط یا یک ساختمان می ‌شود، ماسک بر چهره دارد یا خیر؟ و هنگامی که متوجه عدم استفاده از ماسک توسط فرد ‌شود، دوربین یک هشدار آژیر به صورت سریع می‌دهد و پس از آن نیز یک پیام صوتی خودکار با متن پیش فرض یا متن قابل ضبط ( کاربران می توانند متن دلخواه خود را با صدا دلخواه ضبط کنند ) را پخش کند که باعث ترغیب فردا به استفاده از ماسک استفاده می شود. علاوه بر این، این قابلیت می‌تواند با راهکار های کنترل دسترسی برای ارائه محیط امن ‌تر برای مشتریان و کارکنان یکپارچه شود به طوری که اگر شخصی ماسک نداشت، درب وردی یک سازمان یا اداره یا محیط برایش باز نشود و مجوز ورود را نداشته باشد.

کلام آخر در خصوص دوربین مداربسته تشخیص ماسک

با توجه به همه گیری ویروس کرونا، نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی بسیاری چون : استفاده از ماسک، رعایت فاصله مناسب، شست و شوی دست ها می باشیم که استفاده از ماسک بسیار حائز اهمیت از این رو شرکت های نظارتی ار جمله هایک ویژن و داهوا، راهکار مناسبی با عنوان دوربین مداربسته تشخیص ماسک را ارائه کرده اند تا کنترل این بیماری به سرعت صورت گیرد چرا استفاده از روش های سنتی چالش های زیر را در بر خواهد داشت:

  • به یک فرد مشخص برای نظارت بر کارکنان و مشتریان جهت کنترل افراد نیاز است که می‌ تواند پرهزینه و نغیر معقول باشد.
  • فردی که مسئول یادآوری، به مردم برای پوشیدن ماسک است نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری است.

جستجو:

آخرین مطالب سایت: