آموزش نصب سیستم دوربین مدار بسته

آموزش ، راهنما و روش نصب دوربین مدار بسته

آموزش نصب سیستم دوربین مدار بسته

آموزش و راهنمای نصب و راه اندازی سیستم دوربین مدار بسته ، مشاوره نصب دوربین مدار بسته ، روش نصب دوربین مدار بسته CCTV Training & Installation

راهنمای نصب سیستم مداربسته

پس از آشنایی نسبی با ابزارها و تجهیزات مختلف مرتبط با دوربین مداربسته در اینجا به تشریح روشی ساده برای نصب سیستم مداربسته پرداخته میشود. البته فرض بر این است که خواننده دارای حداقل اطلاعات فنی مربوط به سیم‌کشی و توانایی کار با ابزارهای ساده برق باشد. (در غیر این صورت مسئولیت هر گونه آسیب به تجهیزات بر عهده مخاطب است.) ضمن اینکه کارکردن در ارتفاع هم ممکن است کمی پرخطر باشد پس در صورت ترس از ارتفاع، از انجام آن صرف نظر کرده و کار را به یک تکنیسین باتجربه بسپارید.

نقشه
قبل از هر اقدامی باید نقشه یا پلنی از سیستم داشته باشید و پس از مشخص کردن محل نصب دوربین‌ها به چند نکته توجه کنید.
– دوربین نباید در محیط‌های کم نور نصب شود. در صورت نیاز به تصویر برداری در محیط تاریک باید از دوربین دید در شب استفاده کرد که البته این دوربین‌ها در محیط‌های تاریک تصویری سیاه و سفید خواهند داشت. ضمنا دوربین نباید مستقیما در جهت نور خورشید و یا لامپ‌های پر نور نصب شود.
– انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین بسیار پراهمیت است. گذشته از موقعیت نور در تصویر موقعیت و فاصله شی مورد نظر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
– توجه به نور محل و فاصله شی هنگام خرید لنز دارای اهمیت است. برای محیطهای کوچک (حدود ۵۰ متر) استفاده از لنز ۳٫۶ مناسب است. هر چه فاصله شی مورد نظر بیشتر شد باید فاصله کانونی لنز نیز بیشتر باشد. البته انتخاب لنز مناسب کار آسانی نیست و نیازمند تجربه است. راه دیگر برای این کار استفاده از لنزهای با قابلیت فوکوس متغییر است. محدوده فوکوس این لنزها نیز محدود است اما انتخاب را آسانتر می کنند.
– با انتخاب مکان‌های مهم و استراتژیک برای نصب دوربین، می توان تعداد دوربین‌های مورد نیاز برای یک محیط ثابت را کاهش داد. هنگام نصب باید از همپوشانی تصاویر خودداری کرده و دوربین‌ها را طوری نصب کرد که هر کدام محیطی کامل را که دیگر دوربین‌ها پوشش نمی‌دهند پوشش دهند. در صورتی که حفظ امنیت دوربین‌ها هم مهم باشد، دوربین‌ها را معمولا طوری نصب می‌کنند که هر دوربین در دید یک دوربین دیگر قرار گیرد و به وسیله یک دوربین دیگر پشتیبانی شود. نکته بسیار مهم دیگر هنگام جایگذاری دوربین‌ها توجه به امکان کشیدن کابل در محل نصب دوربین است.

سیم‌کشی
سیم کشی بخشی از کار است که معمولا نیاز به زمان زیادی دارد. باید برای سیم‌کشی در قسمت‌های مختلف طوری برنامه داشت که کمترین مقدار سیم مصرف شود و طول سیم‌ها از حد استاندارد فراتر نرود چون موجب تضعیف سیگنال‌های تصویر خواهد شد. سیم‌های انتقال دهنده سیگنال‌های ویدئویی هرگز نباید از کنار سیم‌های جریان بالا عبور کنند و حداقل فاصله ۱۲ سانتی‌متر باید در این مواقع رعایت شود. طول کابل هر دوربین نباید از ۴۰۰ متر بیشتر شود همچنین توصیه می شود که از کابل‌های کیفیت بالا برای انتقال تصاویر استفاده شود.
نکات مهم دیگر هنگام سیم‌کشی عبارتند از اینکه سعی شود در موقع نصب دوربین همیشه مقداری سیم اضافی در محل نصب برای جابه‌جایی‌های احتمالی باقی گذاشته شود. سعی شود از تغذیه جداگانه دوربین‌ها خودداری شود. می‌توان برق را با ولتاژ ۲۲۰ ولت تا دوربین برده و برای هر دوربین از یک آداپتور جداگانه استفاده کرده و یا کل دوربین‌ها را با یک آداپتور مرکزی تغذیه کرد. تغذیه هر دوربین از یک محل، امکان نصب UPS مجزا برای دوربین‌ها را در آینده از کاربر خواهد گرفت.

جایگذاری دوربین‌ها
جایگذاری دوربین یعنی نصب پایه و پیچ کردن آن به دیوار یا سقف. هنگام رولپلاک کردن دوربین به دیوار یا سقف توجه شود که دوربین کاملا محکم در جای خود قرار گیرد. هنگام مشخص کردن محل سوراخ‌کاری به جهت دوربین توجه داشته باشید. در دوربین‌هایی که تغذیه DC دارند باید به پلاریته ورودی دوربین هم توجه کرد. برای اتصال سیم تصویر دوربین‌ها باید از فیش BNC استفاده کنید. اتصال فیش BNC کار ساده ای است پس از توضیح آن صرف نظر می‌ شود. پس از وصل BNC خواهید توانست تصویر دوربین‌ها راببینید (البته اگر مراحل قبلی را به خوبی انجام داده باشید).
در صورتی که تصاویر دوربین را نداشتید به قسمت عیب‌یابی مراجعه کنید.

ترتیب مراحل نصب دوربین

۱- جمع‌آوری اطلاعات(مانند بازدید از محل, تعداد دوربین‌های درخواستی و…)
۲- مشخص کردن نوع دوربین‌ها مورد نظر
۳- مشخص کردن محل مرکز کنترل (با توجه به ملاحظات امنیتی، امکان سیم‌کشی و…)
۴- تعیین سیستم تغذیه دوربین‌ها (مرکزی یا مجزا)
۵- آماده کردن محل عبور کابل‌ها (سقف کاذب, کف, داکت و…)
۶- اجرای کابل کشی
۷- اصلاح و انجام جزئیات مربوط به سیم‌کشی
۸- اصلاح و انجام جزئیات مربوط به وصل به سیستم نمایش و ضبط
۹- گرفتن تصاویر و تنظیم دوربین‌ها
۱۰- پایان عملیات نصب دوربین‌ها


جستجو:

آخرین مطالب سایت: