انتخاب دستگاه دی وی آر DVR مناسب

دستگاه ضبط DVR

انتخاب دستگاه دی وی آر DVR مناسب

انتخاب دستگاه DVR ، بهترین دستگاه دی وی آر ، دستگاه دی وی آر خوب ، ضبط کننده ویدئویی دیجیتال برای دوربین مدار بسته ، کارت DVR ،فروش دستگاه دوربین مدار بسته آنالوگ در تهران، فروش دستگاه DVR خوب در تهران

دوربین های مدار بسته، تصاویر خود را روی ضبط کننده ویدئویی دیجیتال (DVR) ذخیره میکنند. این وسیله موردی ضروری برای ضبط و پخش ویدئو در این سیستمهاست. تصاویر روی صفحه نمایشگر در زمان واقعی به DVR انتقال یافته و سپس در داخل یک درایو ثبت می شوند، که می تواند به یک دیسک یا دستگاه USB هم انتقال یابد تا بتوان در زمانی دیگر آنرا دوباره مشاهده کرد.
این تجهیزات که متداول ترین نوع تجهیزات مانیتورینگ سیستم مداربسته آنالوگ هستند با کانال های ورودی ۴ ، ۸ ، ۱۶ و گاهآ ۳۲ کانال در دسترسند و بدون نیاز به کامپیوتر به صورت مجزا کار می کنند.
برای ضبط تصاویر باید هارد دیسک متناسب با زمان مورد نیاز ذخیره سازی تهیه شده و در داخل دستگاه نصب شود.

برخی ویژگی ها و مزایای این دستگاهها عبارتند از:
• ورودی های دوربین چندگانه (همه تصاویربه یک DVR )
• حافظه ۲۵۰GB-12TB
• امکان ضبط فیلم در ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته
• امکان انتقال به USB و CD-ROM
• تضمین فشرده سازی تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا اما حجم فایل کوچک
• سر و صدای کم و مصرف کم انرژی
• آشکارساز حرکت هوشمند

کارت DVR
این کارت ها در داخل کامپیوتر بر روی اسلات PCI نصب شده و نرم افزار آنها بر روی سیستم عامل اجرا می شود. ورودی تصویر ۴ ، ۸ و ۱۶ کاناله است.

انتخاب دستگاه DVR مناسب

۱٫ تعداد کانال‌های ورودی
DVR ها معمولا با توجه به تعداد کانال‌های ورودی طبقه‌بندی می‌ شوند. تعداد کانال‌های ورودی معمولا ۱, ۲, ۴, ۹ و یا ۱۶ هستند. بهتر است برای پیش بینی افزایش تعداد دوربینها، تعداد کانال‌ها از تعداد دوربینها بیشتر باشد.
۲٫ نوع نمایش تصاویر
DVRهای ۴ کاناله قابلیت نمایش تصاویر یک ماتریس دو در دو را دارند. DVRٰهای ۹ کاناله علاوه بر نمایش ۴ تصویر همزمان می‌توانند ۹ تصویر همزمان را نیز در یک ماتریس ۳ در ۳ نمایش دهند. و اگر می‌خواهید از یک DVR یک کاناله برای نمایش و ضبط تصویر چند دوربین استفاده کنید باید از سوئیچر, کواد یا مولتی‌پلکسر نیز در کنار آن استفاده کنید.
۳٫ مدت زمان ضبط
این پارامتر به ظرفیت هارد دیسک‌های نصب شده در DVR مرتبط است. بیشتر DVRها این امکان را دارند که پس از پر شدن ظرفیت هارد بر روی داده‌های اولیه بازنویسی کنند. همچنین DVR را می توان به گونه ای تنظیم کرد که پس از پر شدن هارد دیسک، پیغام تعویض آن را اعلام کند.
فرمت ذخیره سازی هم نقش مهمی در افزایش کیفیت تصاویر و کاهش ظرفیت ضبط شده ایفا می کند و یکی از نکات مهم در رابطه با انتخاب DVRها است. نکته مهم دیگر در زمان تنظیم DVR توجه به میزان کیفیت مطلوب با توجه به کاربرد دوربین‌هاست. در اغلب DVRها می‌توان وضوح تصویر و تعداد فریم‌های تصویر را برای هر دوربین مشخص کرد.
۴٫ بیشترین تعداد فریم
این پارامتر بیشترین تعداد فرم‌هایی را که DVR می‌تواند در یک ثانیه ضبط کند نمایش می‌دهد. در VCRهای قدیمی تعداد فریم‌های تصویر باید محدود می‌شد تا مدت ضبط تصاویر افزایش یابد. اما در DVR این امکان وجود دارد که با توجه به مدت دلخواه، تعداد فریم‌های تصویر را برای ضبط انتخاب کرد.
معمولا برای مکان‌هایی مانند ورودی‌ها و یا محل‌های کم اهمیت تعداد فریم‌های تصویر را تا ۱ فریم در ثانیه کاهش می‌دهند. برای مشاهده جزئیات بیشتر تصاویر مانند برداشتن اجسام، می توان از تعداد فریم‌های بیشتری استفاده کرد. تعداد فریم اغلب DVR های معمولی ۲۵ فریم در ثانیه است و DVR های با تعداد فریم‌های بالاتر۵۰ یا ۱۰۰ فریم, تنها در کاربردهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.
نکته کاربردی: تعداد فریم‌های DVR را در حالت PAL در نظر بگیرید. برخی DVR ها ۲۵ فریم در ثانیه را برای استاندارد NTSC و ۱۸ فریم در ثانیه را برای PAL پشتیبانی می‌کنند.
۵٫ تشخیص حرکت
در اغلب موارد نیازی به ضبط تمامی تصاویر دریافتی نیست. سیستم تشخیص حرکت به کاربر کمک خواهد کرد تا تنها تصاویری را که در آنها حرکت وجود دارد ضبط کند. این قابلیت در بیشتر DVRها وجود دارد.
همچنین ممکن است DVR این قابلیت را داشته باشد که تنها محل خاصی را به عنوان محل حساس به حرکت انتخاب کرده و بقیه حرکتها را نادیده بگیرد.
از دیگر نکات مهم دیگر در رابطه با سیستم تشخیص حرکت تنظیم میزان حساسیت سیستم با توجه به کاربرد خاص آن است. هر چه حساسیت سیستم پایین‌تر باشد، برای فعال کردن سیستم به حرکتهای بیشتری نیاز خواهد بود.
DVR ها این امکان را هم دارند که تصاویر را تا چند ثانیه قبل و چند ثانیه بعد از تشخیص حرکت ضبط کنند.
۶٫ مشاهده و تنظیم از راه دور
اگر DVR انتخابی واسط‌های RS232 یا RS485 را داشته باشد، می توان آنرا به رایانه متصل کرده و با استفاده از نرم افزاری که در رایانه نصب می‌ شود، تنظیمات آنرا مشاهده و ضبط کرد. برای اتصال به LAN به یک سرور نیاز است که بتوان از طریق شبکه به تصاویر دوربین‌ها دسترسی داشت


جستجو:

آخرین مطالب سایت: