تاریخچه دزدگیر اماکن

پاپ راسل - مخترع دزدگیر

تاریخچه دزدگیر اماکن

تاریخچه دزدگیر اماکن از اختراع تا سیر تکامل آن

تاریخچه دزدگیر اماکن به قرن 19 میلادی بر میگردد. اولین هشدار دهنده سرقت در جهان در ۲۱ ژوئن سال ۱۸۵۳ توسط اولین مخترع دزدگیر اماکن “آگوستوس راسل پاپ” که در سامرویل بوستون سکونت داشت به ثبت رسید. تا آن زمان به خصوص در اروپا مردم برای اطلاع از تهاجم سارقان در اطراف منازل خود از پرندگان اهلی خانگی همچون غاز و خروس نگهداری میکردند که بعد ها سگ های نگهبان و هشدار هایی از جمله زنگ های مکانیکی نیز جهت برقراری امنیت بیشتر مورد استفاده عموم قرار گرفتند.

پاپ راسل اولین مخترع دزدگیر اماکن و ایده کلی اختراع او

قدیمی ترین دزدگیر اماکن

شاید این اختراع از نظر متخصصین امروزی فعال در حوضه سیستم های امنیتی ساده به نظر بیاید اما با مطالعه تاریخچه دزدگیر اماکن و سیر تحول آن میتوان دریافت که در آن زمان موثر ترین راه برای اطلاع از ورود افراد مزاحم همین هشدار دهنده های اعلام سرقت ساده بودند. اساس کار بر مبنای بسته شدن یک مدار الکتریکی در سیستم ابداعی بود که درب ها و پنجره هایی که مورد نظر سارقین بود بطور مجزا و موازی به این سیستم متصل می شدند عملکرد این سیستم بدین صورت بود که در صورت باز شدن درب ها و یا پنجره ها، مدار الکتریکی بسته میشد و با برقراری یک جریان ناگهانی که موجب اتصال یه آهنربا به سیستم ارتعاشی میشد آلارم به صدا در آمده و صاحب خانه از حضور غیر مجاز در منزلش آگاه میشد. در این اختراع ارتعاشات الکترومکانیکی ( نیروی جنبشی ایجاد شده توسط آهنربا) توسط چکش به کاسه برنجی منتقل شده و این برخورد ارتعاشی موجب به صدا در آمدن زنگ خطر میشد.

مخترع دزدگیر اماکن

جهان تاریخچه دزدگیر اماکن را با هولمز میشناسد

شرکت حفاظتی هولمز

با وجود اینکه اختراع پاپ در زمان خود ابداع نویی بشمار میرفت اما بعد ها مردم فکر میکردند مخترع دزدگیر اماکن ادوین هولمز است. در اصل ادوین هولمز اولین مخترع دزدگیر اماکن نبود بلکه کسی بود که در سال ۱۸۵۷ اختراع پاپ را از وی خریداری کرده بود. به هر حال او بنیانگذار اولین کمپانی تولید کننده هشدار دهنده اعلام سرقت در جهان بود که بعد ها شرکت حفاظت الکتریکی هولمز نام گرفت.

ادوین هولمز متخصصی زیرک

او درقرن نوزدهم که اغلب مردم از نیروی الکتریسیته وحشت داشتند ازطریق نشریه نیویورکر اقدام به چاپ آگهی کرد وسپس لیستی از متقاضیان خرید سیستم هشدار سرقت تهیه کرد. برحسب عادت همیشگی درزمان چاپ آگهی عکسی از زنگ خطر جدیدش تهیه و به همراه امضاء خود به چاپ میرساند. هولمز به تدریج باروش بازاریابی نوین توانست درهمان عصر، اختراع پاپ را بنام تجاری هولمز به ثبت برساند. هولمز کاملا هوشمندانه از اعتمادو راحتی مردم در استفاده از تلگراف اهداف کسب وکار تجارت خود را پیش برد. علاقه و اشتیاقی که مردم آن زمان بتازگی در استفاده از تلگراف داشتند باعث شد که هولمز برای رشد و گسترش این اختراع ابتدا نام تجاری محصول خودرا معرفی کند و سپس روش استفاده از این اختراع ثبت شده را از طریق تلگراف شهری گسترش داده و در اختیار عموم قرار دهد.

مرکز اعلان سرقت شهر نیویورک

پیشرفتی هوشمندانه اولین هشدار دهنده سرقت توسط شبکه تلفن شهر نیویورک

ادوارد کالاهان

مرکز کنترل شهری تحولی که در تاریخچه دزدگیر اماکن ثبت شد. با توجه به اهمیت سیستم ارتباطی شبکه تلفن شهری، او دریافته بود که کابلهای تلگراف که عایق ضد آب خوبی دارند میتوانند کاملا منطبق با خواسته جدید او این اختراع تازه را به سرعت در کل شهر گسترش دهد. بدین صورت که هولمز برای راه اندازی خطوط ارتباطی مشتریانش که از طریق شبکه مخابرات شهری به دفتر کارش متصل میشد فورا به بالاترین طبقه ساختمانی در مرکز شهر نیویورک نقل مکان کرد. مدت زیادی طول نکشید که جواهر فروشان معروف نیویورک از جمله: LORD . TAYLOR جزو مشتریان خاص هولمز شدند.

 

ادوارد A کالاهان و ایده ایستگاه نظارت مرکزی

نقطه عطف دیگری در تاریخ مدرن سیستم هشدار سرقت ، پس از هولمز، توسط یک مرد جوان به نام ادوارد A کالاهان ساخته شده بود. درسال ۱۸۶۷ تلگرافچی های شایسته برای اولین بار صدای تیک تیک تلگراف های طلا و ثروت و سهام را بگوش مردم کشور میرساندند. به این معنا که تغییرات قیمت در وال استریت را می توانستند به سرعت به سرمایه گذاران منتقل کنند. مردان خبر رسان، یادداشت ها را به تمام سهامداران تحویل می دادند حتی بیشتر از حدمعمول هم انجام میدادند.

توسعه اولین دزدگیر اماکن و ثبت رسمی شرکت توسط کلاهان

کلاهان بزودی شرکتی را برای تولید سهام از طریق تلگرام تاسیس کرد. اِلیشا اُندورز در آن زمان رییس شرکت کالاهان بود که یک شب در خانه اش به طرز شگفت انگیزی توسط یک سارق ربوده شد و شوک این حادثه، کالاهان را موظف به حمایت از رئیس خود از چنین خطراتی در آینده ساخت. او طرحش را برای پنجاه همسایه ای که در مجاورت خانه اندرو بود فرستاد. جعبه تماس اضطراری و یک زنگ و سپس برای اتصال به خانه یکدیگر تنها فشردن چند کلید کافی بود. برای هر جعبه یه پاسخ خاص و تعداد معینی زنگ تعیین شد که می توانست در صورت سرقت بین خانه ها تمایز قائل شود. اگر زنگ در خانه A به صدا در می آمد، خانه های B و C میدانستند که خانه A احتمالا سرقت شده.
دلایل تاریخ سازی کلاهان
خلق ایده تلگراف شهری
تاسیس شرکت رسمی
پایه گذار سیستم اعلان سرقت مرکزی

ایده قطعی کالاهان

اعلام سرقت های قرن بیستم

 او با تقسیم شهر نیویورک به مناطقی که همه به یک ایستگاه نظارت مرکزی متصل میشدند، کارش را آغاز کرد. این سیستمها به منابع تغذیه اصلی درایستگاه مرکزی پلیس متصل میشدند . در سال ۱۸۷۱، کالاهان از شرکت تلگراف منطقه آمریکا (ADT) درخواست کمک کرد. این شرکت بسیار موفق دفاتری در بروکلین، نیویورک، بالتیمور، فیلادلفیا و شیکاگو از سال ۱۸۷۵ تاسیس کرده بود. جعبه های تماس اضطراری کالاهان استفاده استاندارد برای پلیس و خدمات آتش نشانی، و همچنین برای خدمات پیغام رسانی کاربرد زیادی داشت. در پایان از سال ۱۸۷۰، دو سوم از تمام سهام این شرکت که از طریق پیغام رسانان شرکت ADT ساخته شده بود فروخته شده است.

اعلام سرقت های قرن بیستم

در قرن بیستم تحولات عمده ای در تکنولوژی اعلام سرقت بوجود آمد. طراحی جعبه تماس اضطراری کالاهان پس از جنگ جهانی دوم بیشتر مقرون به صرفه بود و نیاز به نقاط کنترل بیشتری برای خدمات پزشکی، پلیس و سازمان های آتش نشانی ، در نتیجه بهبود امنیت مردم در سراسر کشور حس میشد. در ۱۹۷۰، مهندسان، آشکارسازهای حرکتی را برای اولین بار در سیستم  هشدار سرقت، یکپارچه کردند. در سال ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به خصوص با رشد دموکراسی، سیستم های هشدار سرقت به یک ویژگی استاندارد برای امنیت ساختمان تبدیل شدند، و در نهایت، برای اولین بار با ورود سیستم های اعلام خطر بی سیم در صنعت و فن آوری زنگ خطر انقلابی رخ داد.

شرکت تدبیر پژوهان امنیت با استفاده از سیستم های جدید ، مدرن و به روز آماده ارائه مشاوره و اجرای بهترین سیستم دزد گیر برای شما مشتریان گرامی در تهران ، کرج و حومه می باشد


جستجو:

آخرین مطالب سایت: