دوربین مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته حساس به گرما

دوربین مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته حرارتی یا حساس به گرما

در مطلب گذشته در خصوص هفت اشتباه رایج در طراحی و خرید دوربین مداربسته  صحبت شد حالا به دوربین های مداربسته حرارتی یا گرمایی می پردازیم ….

دوربین های حرارتی چطور کار می کنند؟

دوربین های مدار بسته حرارتی ساختاری تا حدی مشابه به دوربین مداربسته عادی دارند. در این نوع دوربین ها بسیاری از قسمت های دوربین عملکردی مشابه دارند.

دوربین حرارتی از طریق یک لنز پرتوهای گرمایی منتشر شده توسط اجسام گرم را بر روی چیپ تصویر گرمایی متمرکز می کنند. چیپ تصویر این دوربین دوربین ها به جای دیود حساس به نور از دیودهای حساس به پرتوهای گرمایی تشکیل شده است. این دیودها پس از برخورد پرتوهای گرما با توجه به شدت آن مقداری از ولتاژ را ایجاد می کنند که در نهایت به اطلاعات دیجیتال یا سیگنال های آنالوگ تبدیل می شود و از این طریق شما خواهید توانست آنها را در یک نمایشگر ببینید.

دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی

شکل و شمایل دوربین حرارتی

کاربرد دوربین مداربسته حرارتی چیست؟

دوربین های حرارتی با توجه به خصوصیات و مشخصاتشان تنها کاربری های مرتبط با ردیابی و تشخیص دارند. عمده کاربری این دوربین ها برای محل هایی با حساسیت امنیتی بالاست. این دوربین به کاربر امکان می دهد تا اطلاعات حرارتی محیط اطراف خود را دریافت کند. این اطلاعات می تواند نقش حیاطی در ایجاد امنیت بیشتر در محیط را داشته باشد.

تصویری از دوربین مداربسته حرارتی

مقایسه تصویر دوربین مداربسته عادی و دوربین حرارتی و امکان مشاهده جزئیات خاص

نقاط قوت و ضعف دوربین های حرارتی

نقاط قوت

  • دوربین های حرارتی امکان تشخیص موجودات زنده و خودروها را تا برد بسیار بالا را فراهم می کند.
  • دوربین های حرارتی امکان تشخیص و مکان یابی موجودات زنده و خودروها را در شرایط بد آب و هوایی ایجاد می کنند.
  • دوربین های حرارتی می تواند امکان دسترسی به اطلاعات حرارتی محیط را فراهم کند. این اطلاعات میتواند کاربردهای مهم و خاصی داشته باشد. برای مثال زنده بودن یک جسم یا موجود را نشان دهد. یا روشن بودن یک خودروی بی حرکت را تشخیص دهد.

نقاط ضعف

  • دوربین های حرارتی رزولوشن بسیار محدودی دارند (نهایتا تا ۲۸۸*۳۸۴) که در تشخیص جزئیات تصویر شما را با مشکل رو به رو خواهد کرد.
  • دوربین های حرارتی با توجه به دادن تصویر حرارتی از صورت، نمیتوانند امکان تشخیص هویت افراد را ایجاد کنند.
  • دوربین های حرارتی به نسبت پر هزینه هستند.

دوربین های مداربسته حرارتی


جستجو:

آخرین مطالب سایت: