سیستم اعلام و اطفاء حریق دیتاسنترها

سیستم اطفاء و اعلام حریق دیتاسنتر

سیستم اعلام و اطفاء حریق دیتاسنترها

سیستم اختصاصی اعلام حریق دیتا سنتر ،نمایندگی خرید و فروش محصولات VESDA در تهران ، کرج و ایران ،  سیستم اطفاء حریق دیتاسنترها ، قیمت سیستم های اعلام و اطفاء حریق در مراکز دیتای کشور ، سیستم اطفاء حریق دیتاسنتر بانک ها ، مراکز حساس دولتی ، بیمه ، مخابرات ، سرویس دهنده های اینترنت و سایر مرکز هایی که به نحوی در زمینه نگهداری بانک های اطلاعاتی قرار دارند(در تهران ، کرج و سایر نقاط ایران).بهترین سیستم اطفاء حریق در دیتاسنترها، نصب (نصاب) اعلام و اطفاء حریق دیتاسنتر،

 VESDA : انتخاب درست برای دیتاسنترها و زیرساخت‌های ارتباطی

دیتاسنتر به مرکزی اطلاق می‌شود که برای استقرار سیستم‌های کامپیوتری و اجزای مربوط به آنها اختصاص داده می‌شود. این مرکز می‌تواند یک ساختمان یا فضایی درون آن و یا مجموعه‌ای متشکل از چند ساختمان باشد. سیستم‌های ارتباط از راه دور یا سیستم‌های انبار و نگهداری مثال‌هایی از این مراکز هستند.

عملکرد سیستم‌های IT برای تداوم امور تجاری ضروری است. از این‌رو دیتاسنترها معمولاً شامل سیستم‌های پشتیبان، زیرساخت‌های تأمین انرژی، ارتباطات مبتنی بر دیتا، کنترل‌های محیطی و ابزارهای مختلف ایمنی و حفاظت در برابر حریق هستند.

هدف کلیدی برای دیتاسنترها و کلیه زیرساخت‌های ارتباطی عملکرد به موقع سیستم است. هرگونه اختلال زمانی در عملکرد اینگونه سیستم‌ها می‌تواند برای اهداف تجاری فاجعه‌بار باشد. با در نظر گرفتن این نکته ضروری است که تشخیص حریق بسرعت و بصورت قابل اطمینان انجام شود تا مواجهه سریع و بموقع با خطر آتش‌سوزی بدون نیاز به تعلیق کل سیستم امکان‌پذیر باشد.

ریسک‌ها:

وقوع حریق در دیتاسنترها دارای ریسک قابل ملاحظه‌ای ‌است. در این مراکز تجهیزات مکانیکی و الکتریکی فراوانی موجود هستند که همگی امکان اضافه بار و اختلال عملکرد دارند. مهمتر از این، خطرات زیادی در خلال امور اداری نظیر اشتباهات در انبار و نگهداری محتمل هستند که ممکن است خود زمینه فراهم کردن سهوی منبع سوخت برای حریق باشند.

چالش‌ها:

نظیر اغلب کاربردهای صنعتی و تجاری، چالش‌های منحصر بفردی در تشخیص حریق مرتبط با دیتاسنترها و فضاهای این چنینی وجود دارد. چالش‌های پیش‌رو در این موارد عبارتند از:

  • رقیق شدن دود: عوامل مختلفی می‌توانند موجب رقیق شدن دود در فضای دیتاسنترها شوند. از جمله این عوامل می‌توان به جریان زیاد هوا، ورود هوا از بیرون (برای خنک کردن محیط بصورت مقرون بصرفه)، وجود چرخه‌های تعویض هوا، فیلترها و فن‌ها اشاره کرد.
  • جریان هوا بصورت افقی: جریان یافتن هوا بصورت افقی مانع ایجاد دود در ناحیه‌ای خاص یا زیر سقف می‌شود. بنابراین استفاده از ردیاب‌های سنتی و معمول برای تشخیص دود در این فضاها مؤثر نیست.
  • تخلیه هوا: تجهیزات خنک‌کننده و هواساز که در دیتاسنترها مورد استفاده قرار می‌گیرند هوا و حرارت را از تجهیزات و تسهیلات موجود در آن دور می‌کنند. خارج کردن هوای سنگین شده از دود به سمت بیرون موجب می‌شود نشانه‌ای از وقوع حریق در محل باقی نماند.
  • آلارم کاذب: وقتی از سیستم کولینگ خارجی برای خنک کردن محیط استفاده می‌شود ممکن است آلودگی هوای بیرون به داخل راه پیدا کرده و موجب آلارم کاذب سیستم اعلام حریق شود.

راه حل:

سیستم ایده‌آل تشخیص حریق برای اینگونه فضاها و تسهیلات، سیستمی است که هشداری قابل اطمینان و بموقع داشته باشد تا هم بتواند روند پیشروی حریق را مانیتور کند و هم برای هشدارهای مرحله‌ای در آستانه مورد نیاز که منجر به راه‌اندازی سیستم‌های اطفاء می‌شود، آماده باشد.

سیستم‌های تشخیص دود مکشی VESDA دقیقا این ویژگی را داراست. به لطف استفاده از سیستم‌های قدرتمند مکش VESDA بصورت دقیق و مطمئن و با حساسیت بالا دود را تشخیص می‌دهد. این سیستم‌ها قابلیت تشخیص حریق حتی درصورت رخداد آتش‌سوزی بدون شعله و با دود کم و یا رقیق شدن دود توسط جریان هوا را دارند.

نمونه برداری از دود بصورت تجمعی در این سیستم‌ها امکان نمایش ارزیابی صورت گرفته از محیط را فراهم کرده و موجب پاسخ سیستم به گسترش حریق بصورت مرحله‌ای می‌شود.

دتکتورهای VESDA بصورت فعال دود را از ناحیه تحت حفاظت و از طریق شبکه‌ای از خطوط لوله به محفظه تشخیص می‌رسانند. این به آن معناست که دتکتورهای VESDA قابلیت نصب در یک نقطه خاص را دارند و همزمان با دسترسی به آنها برای تست، سرویس و نگهداری، از نظر حفاظت محیط و تشخیص به موقع دود، عملکرد خود را حفظ می‌کنند.

در دتکتورهای VESDA فیلتر هوای تمیز و حساسیت مطلق تعبیه شده که موجب طول عمر عملکردی در این سیستم‌ها می‌گردد. همچنین امکان مانیتور و خنثی کردن ورود آلاینده‌ها به ناحیه تحت حفاظت با استفاده از این سیستم‎ها نیز فراهم شده که موجب کاهش تعداد آلارم‌های کاذب می‌شود.

ملاحظات طراحی در محصولات VESDA

فاکتورهای مهمی در طراحی سیستم تشخیص حریق برای دیتاسنترها دخیل هستند که لازم است مورد توجه قرار بگیرند.

  • شرایط محیطی: وضعیت خنک‌سازی محیط و ویژگی‌های جریان هوا (حجم هوای در جریان و جهت حرکت آن)، دمای هوا و اختلاف فشار بین نقاط مختلف در ناحیه تحت حفاظت بایستی معلوم باشد.
  • ویژگی‌های ساختاری: نحوه تأثیر پارامترهایی نظیر فضاهای مخفی، ارتفاع تا سقف، ساختارهای مهار کننده، ویژگی‌های هندسی اتاق و موقعیت قرارگیری تجهیزات بر الگوی جریان هوا، تهویه و تشخیص دود بایستی مشخص شود.
  • تأثیرات خارجی: بایستی به این سوال پاسخ داده شود که آیا هوای ورودی از بیرون برای خنک‌سازی یا جبران ورود آلاینده‌ها بر قابلیت اطمینان شبکه تأثیرگذار خواهد بود؟ ممکن است این میزان هوای ورودی موجب بروز آلارم کاذب شود؟
  • دسترسی: محل نصب دتکتورها بایستی دارای دسترسی مناسب برای تعمیر و نگهداری، تست و بازبینی باشد. در مواردی لازم است دتکتور بصورت مرکزی نصب گردد تا امکان دسترسی راحتتر فراهم شود.

راه‌حل‌های VESDA برای کاربرد در دیتاسنترها

http://dejsanat.com/wp-content/uploads/2020/05/22-300x190.jpg

دیتاسنترها شامل انواع مختلفی از فضاها هستند که هریک نیازمندی‌های مخصوص به خود را برای تشخیص حریق دارند. به این معنی که طراحی سیستم اعلام حریق بایستی بر اساس شرایط محیطی و عملکردی معینی در دیتاسنترها صورت گیرد. دتکتورهای پیشنهادی مناسب فضاهای مختلف در دیتاسنترها مطابق جدول زیر است:

چرا تدبیر پژوهان امنیت ؟

  • تأمین‌کننده کامل سیستم:  تدبیر پژوهان با توانایی تأمین کامل سیستم از سال 1395 تا کنون از تأمین‌کنندگان اصلی محصولات Xtralis بوده است. ما می‌توانیم در زمینه مشاوره تخصصی و همچنین تأمین کلیه ملزومات حفاظت در برابر حریق شامل سیستم‌های تشخیص دود، کنترل‌پنل‌های اعلام حریق آدرس‌پذیر و همچنین تشخیص حرارت خطی خدمات کاملی را به مشتریان ارائه کنیم.
  • طراحی سیستم پایپینگ:  طراحی سیستم مورد نیاز پایپینگ به منظور بهینه کردن عملکرد شبکه و کیفیت نصب از مواردی است که در آن می‌توانید از تدبیر پژوهان کمک بگیرید.
  • آموزش: امکانات آموزشی در سطوح بالای آن در شرکت تدبیر پژوهان فراهم شده است که آموزش‌های تخصصی را در طیفی از سیستم‌ها شامل سیستم‌های تشخیص دود VESDA VLF ارائه می‌دهد.
  • خدمات پس از فروش:  شرکت تدبیر پژوهان مفتخر به ارائه خدمات پس از فروش به مشتریانی است که این خدمات را در کنار سایر انتظارات و در اولویت اول خود قرار داده‌اند. خدمات ما پس از فروش هم شامل مشاوره حضوری و مراجعه به محل برای رفع مشکل و هم مشاوره تلفنی به منظور اطمینان مشتریان از عملکرد درست سیستم است.
  • بدین ترتیب شرکت تدبیر پژوهان امنیت آمادگی خود را جهت عقد قرارداد با کلیه کارخانه جات ،کارگاهای بزرگ وکوچک صنعتی ، ادارا ت دولتی، بیمارستانها ونهادها ، شرکتهای خصوصی و مجتمع های تجاری مسکونی ، فروشگاهای زنجیره ای، کسب وکارهای بزرگ و کوچک واقع در تهران ، کرج ، شهریار ، فردیس، مهرشهر ، گوهردشت ، کردان ، اشتهارد ، هشتگرد و همچنین شهرک های صنعتی سیمین دشت ، نظرآباد ، هشتگرد ، اشتهارد ، جهت فروش ، نصب راه اندازی ، خدمات سرویس و تعمیر نگهداری سیستمهای حفاظتی و دوربین مدار بسته ، با استفاده از کارشناسان و اکیپ نصابان (نصاب) مجرب وآموزش دیده خود با بهترین شرایط و مناسب ترین قیمت اعلام می دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم‌های و سایر محصولات با شماره 09123611190 تماس حاصل فرمایید.


جستجو:

آخرین مطالب سایت: