دوربین مداربسته حرارتی داهوا

دوربین خرارتی داهوا

دوربین مداربسته حرارتی داهوا

عملکرد و کارکرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا ، سیستم و کاربرد دوربین های حرارتی داهوا ، موارد استفاده دوربین حرارتی داهوا ، تامین امنیت محیط زیست و جنگلها از نظر آتش سوزی ، تامین امنیت مرزها

کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا چیست ؟

برای کنترل و نظارت اماکنی مانند جنگل ها،مرزها، پست های برق، گلخانه ها و … ، نمی توان به تنهایی از سیستم های نظارتی معمولی استفاده کرد، چرا که فواصل زیاد و وجود موانع گوناگون در محیط، سامانه های سنتی و معمولی و یا حتی نیروهای انسانی، توانایی تشخیص به موقع این خطرات را ندارند. شرکت داهوا، دوربین مداربسته حرارتی خود را بر مبنای الگوریتم های پیشرفته و هوشمند، ارائه کرده است که بتوان از وجود خطرات احتمالی، پیش از بروز حادثه های جبران ناپذیری چون : آتش سوزی، انفجار و … ، هشدار های لازم را به مسئولین انتقال داده، تا آن ها بتوانند اقدامات لازم در خصوص رفع این مشکلات را انجام دهند و نیروهای متخصص را به محل حادثه ارسال کنند.کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا، در زندگی روزمره ی ما بسیار پر رنگ است، در ادامه به شرح برخی از آن ها می پردازیم.

تاریخچه دوربین مداربسته حرارتی

تصویر برداری حرارتی، نخستین بار برای امور نظامی و در سالهای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰  توسعه یافت. این اقدام، توسط کشور امریکا، با به کار گیری حسگرهای مادون قرمز Cooled روی موشک هایش صورت گرفت. این حسگرهای مادون قرمز نیز، در امر تصویر برداری مورد استفاده قرار گرفتند و علاوه بر کاربردهای نظامی در کاربردهای غیر نظامی چون صنایع مختلف، تشخیص های پزشکی، ماهواره ها و … مورد استفاده قرار گرفتند. نقطه عطف بسیار مهمی که در این فناوری رخ داد، ارائه ی حسگرهای مادون قرمز UnCooled می باشد، که سبب شد محصولات تصویر برداری حرارتی، آسان تر و با هزینه ای کمتر، به بازار عرضه شوند و در زمینه هایی چون نظارت محیط های امنیتی، جلوگیری از آتش سوزی در جنگل ها و نظارت پایگاه های تامین نیرو، مورد استفاده قرار گیرند.

همانطور که می دانیم، دوربین های معمولی می توانند در طول روز یا در مناطقی که نور مناسبی دارند تصاویر را با کیفیت خوب ذخیره کنند، اما در شب و تاریکی، توان تصویر برداری این دوربین ها کاهش می یابد، زیرا حسگر دوربین مجبور است به خاطر عدم وجود نور کافی، حساسیت را بالا ببرد که همین امر باعث ایجاد اختلال (نویز) در تصاویر می شود. از آنجایی که تصویر واضح در روز و شب، یک از معیارهای بسیار با اهمیت در ارزیابی کارایی و کیفیت یک دوربین مداربسته می باشد. بنابراین کارآیی و کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا، در زندگی ما بسیار پر رنگ است.

شرکت فناوری داهوا، با بهره گیری از متخصصین فعال خود در تجزیه تحلیل تصاویر و ارائه الگوریتم های هوشمند، توانسته است دوربین مداربسته حرارتی را با قابلیت های گسترده امکان نظارت موثر، در تمامی شرایط نوری را فراهم سازد. اندازه گیری هوشمند دما، از قابلیت های مهم این فناوری می باشد که کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا را در زمینه هایی همچون تشخیص آتش سوزی در جنگل یا تشخیص تب افراد در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در محیط های پر تردد، بیمارستان ها، فرودگاه ها و دیگر محیط ها، تشخیص ازدحام جمعیت و خودرو ها در خیابان ها و جاده ها گسترش داده است. در ادامه چند کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا که بسیار حائز اهمیت است را شرح خواهیم داد.

کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا

  • حفظ امنیت مرزها

امنیت مرزها، نه تنها برای حفظ امنیت کشور، بلکه برای حفظ امنیت افراد و اموال آنها نیز، بسیار حائز اهمیت است. سیستم های نظارت تصویری معمولی، همچنان دارای کاستی های بسیاری در امر نظارت و امنیت مرزها می باشند که چالش هایی را در بر دارند. برای کنترل و حفظ امنیت مرزها، نیازمند تعدادی نیروی انسانی هستیم که در این صورت نیز، امکان بروز خطای دید در انسان بسیار وجود دارد. همچنین در مناطقی که دوربین های نظارتی نصب شده است، نقاط کوری نیز وجود دارد که این نقاط کور ممکن است به علت وجود درختان، علفزارها و  … به وجود آید. بنابراین یک دوربین مداربسته حرارتی، می تواند یک راهکار مناسب و کاربردی برای این امر باشد.

دوربین مداربسته حرارتی

شرکت داهوا، دوربین های بسیاری را برای این نیاز ارائه کرده است. برای مثال یک منطقه مرزی گسترده و تاریک، در حدود ۱۰۰ کیلومتر را در نظر بگیرید، در این شرایط می توانید در هر ۱ کیلومتر یک دوربین گردان مدل TPC-SD8320 با قدرت بزرگ نمایی ۳۰ برابر نصب کنید، این دوربین با استفاده از فناوری تصویر برداری حرارتی، هر گونه حرکتی را به سرعت تشخیص داده و در صورت وجود خطر، خطرات را به شما اطلاع می دهد. بنابراین استفاده از نور مادون قرمز، مشکلات نظارت در شب، حل و کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا مورد توجه قرار می گیرد.

با توجه به کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا، می توان تعداد نیروهای انسانی را کاهش داد، تنها یک گروه کارمند ساده را در مرکز کنترل قرار داد تا به نظارت تصاویر و کنترل سیستم نظارتی تصویری حرارتی بپردازند. این سری دوربین ها قادر هستند که ورود اشخاص به منطقه ممنوع را شناسایی کنند، به صورت خودکار هشدار را ارسال کنند و هم زمان عملیات دنبال کردن سوژه را انجام می دهند و آژیرهای موجود در محل نیز می توانند، هشدارهای لازم را ارسال کنند. در صورت نیاز نیز می توان یک گروه به محل اعزام نمود تا با کمک مرکز کنترل، با فرد مزاحم برخورد کنند.

  • جلوگیری از آتش سوزی در مناطق جنگلی

آتش سوزی، با توجه عواقب غیر قابل جبران، یکی از بزرگترین خطراتی است که جنگل ها را تهدید می کند. سال هاست که راهکارهای جلوگیری از آتش سوزی در این مناطق، مورد بررسی قرار گرفته اند، اما همچنان مشکلات و موانعی وجود دارد. همانطور که می دانیم مساحت مناطق جنگلی، بسیار گستره می باشد و تعداد افرادی که در جنگل گشت می زنند محدود و سرعت آن ها نیز بسیار کند می باشد، چشم انسان دچار خطا است، همچنین نمی تواند متوجه دود یا آتش در نقاط دور دست شود. بنابراین می توان گفت، دیگر کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا، در کنترل و پیشگیری آتش سوزی در جنگل هاست.

کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا

  • کنترل پست های برق

پست های برق نیز مانند مراکز انتقال نیرو و مرزها، نیازمند حفظ ایمنی و امنیت است. گشت زنی معمولی برای این امر کافی نیست، زیرا ممکن است خرابی بلافاصله پس از عبور مامور گشت زنی اتفاق افتاده و به موقع تشخیص داده نشود، همچنین ممکن است برخی از مشکلات، از دید مامور گشت زنی پنهان بماند و تا زمان بروز یک آتش سوزی و انفجار مهیب، هیچ کس از وجود آن مطلع نشود. بنابراین یک دوربین ماربسته حرارتی داهوا، می تواند به راحتی در افزایش ایمنی، کاهش هزینه ها و خطرات کمک کننده باشد.

نمونه تصاویر دوربین حرارتی و حساس به گرما

داهوا، با ارائه دوربین مداربسته حرارتی خود، این امکان را فراهم آورده که با دقت به کنترل و نظارت پست های برق، پرداخت و هیچ اتفاقی از دید مراکز کنترل پنهان نمان تا در صورت رخداد وقایع، در کم ترین زمان، نیروهای امدادی و متخصص در محل حاضر شوند.

دوربین مداربسته حساس به حرارت

کلام آخر در خصوص کاربرد دوربین مداربسته حرارتی داهوا

همانطور که می دانیم، سامانه های نظارتی معمولی، برای تشخیص و پیشگیری از خطراتی چون آتش سوزی، ایجاد نا امنی در مراکز نظامی و مرزها  کافی نیستند و ممکن است خطرات جبران ناپذیری جان افراد و امنیت یک کشور را تهدید کنند. بنابراین تنها با استفاده از دوربین های مداربسته حرارتی می توان، دقت نظارت و کنترل امکان حساس را افزایش داد.


جستجو:

آخرین مطالب سایت: